váš prohlížeč nepodporuje flash

Info panel

Organizace školního roku 2017/2018

První den školního roku 2017/2018:

4. 9. 2017

Podzimní prázdniny:

26. - 27. 10. 2017

Vánoční prázdniny:

23. 12. 2017 - 2. 1. 2018

Pololetní prázdniny:

2. 2. 2018

Jarní prázdniny:

26. 2. - 4. 3. 2018

Velikonoční prázdniny:

29. 3. - 30. 3. 2018

Poslední den školního vyučování 2017/2018:

29. 6. 2018

Hlavní prázdniny:

2. 7. - 31. 8. 2018

Zápis do 1. třídy

     Uplynula doba, kdy jsme koupali a drželi ve vaničce naši holčičku, učili ji cupkat a říkat první slova, utírali slzičku při nástupu do školky. Přišel čas, kdy nastupuje další novou cestu ve svém životě do období dalšího rozvoje, vzdělávání a poznávání. Rodiče si dnes mohou vybrat, kterou školu bude jejich dítě navštěvovat. My jsme si vybrali ZŠ Břidličná. O zápise jsme se dozvěděli z plakátu na dveřích mateřské školky, ale také z webových stránek školy. Šlo o informace ohledně data, místa konání a potřebných náležitostí. Těšili jsme se na nějaký zážitek a snad byli i zvědaví, jak se dítko projeví. Dotazovali jsme se jej, zda se těší, jestli umí písničku a básničku.

     Zápis probíhal na celém vrchním patře “družiny“ na prvním stupni ZŠ. Přivítala nás paní zástupkyně, pozdravili jsme se s paní ředitelkou a sekretářkou, poté bylo nutné vyplnit jednoduchý tiskopis. Na zápis se dostavila celá naše rodinka: mamka, taťka, starší sestřička, která již chodí do školy a samozřejmě budoucí prvňáček. Chvilička čekání na paní učitelku, která provede dítě všemi „disciplínami“, které by měly prověřit nadání a dovednosti budoucích žáčků než nastoupí do školy. Ve třídách se již “zapisovaly“ další děti v doprovodu svých rodičů. Každé dítko při zápisu provázela paní učitelka samostatně. Po chodbách i ve třídách nebylo možné přehlédnout pestrou výzdobu a pěkně barevné obrázky, které byly plné učiva pro správné školáky.
     Nás se ujala paní učitelka Mgr. Gardoňová, která je nyní shodou okolností třídní učitelkou naší starší dcerky. Jaruška, tak se představila, se moc pěkně a usměvavě přivítala se svěřenkyní. Vzala ji za ručku a vydaly se do prvních dveří. Letos byl zápis pojat poutavou formou s tématem pohádky o Sněhurce a sedmi trpaslících. První úkol se „rozkládal“ na koberci, přesněji řečeno bylo zde rozprostřeno a zamícháno několik obrázků, vždy po dvou a to z různých pohádek. Dítko si mělo vybrat jeden a najít k němu druhý ze stejné pohádky. Povědět, co je na obrázku a o jakou pohádku jde.
     Bylo přichystáno mnoho rozmanitých úkolů: hledání správně napsaného slova SNĚHURKA, přesouvání kuliček na počítadle na interaktivní tabuli, najít odlišnosti na dvou téměř stejných trpaslících. Rozdílů tam bylo osm a všechny “jsme“ je našli. Paní kantorku potěšilo rozpoznání vážky na nose trpaslíka (prostě to nebyla moucha). Jako další “prověrky“ uvádíme: přechod po kládě, ta byla na chodbě, práce s čísly. malování postavy, kreslení čar, křivek, smyček a jiných klikyháků, hledání a určování malých i větších barevných geometrických tvarů, shazování kuželek a jejich sčítání. Zde nás ratolest opět rozveselila. Shodila 3, pak zase 3 a po chvilce spočítala 6 prstíků (na každé ručce 3), ale pak shodila ještě 4 kuželky, jenže ruce byly jen dvě. S pomocí kuželek a Táty se dopočítala k číslu 9. Na “desáté“ kuželce byla však napsána jednička, tak výsledek zněl jedna. Ach ty dětičky a jejich prstíky. Za rok už to bude ale umět určitě spočítat. V každé třídě po splnění tří úkolů dostala jednoho trpaslíčka, kterého si sama pojmenovala a nalepila ke Sněhurce. Šlo někdy o zrovna vymyšlená, ale milá jména např.: Koukal, Šmudla, Světýlko, Ofrňa, Bručoun, Zívalek, Smějda.
     Paní učitelka se vždy předškoláčkovi věnovala, vysvětlila zadání, ale také se vyptávala, napovídala, pobízela, někdy škádlila nějakou záměrnou chybičkou. Zároveň ale pozorovala, jak se dítko soustředí. Když se něco úplně nepovedlo, tolik to nevadilo. Říkala: „I paní učitelka se může splést a neví úplně všechno. Však ty se to naučíš. Máš už malý domácí úkol“. Naopak nechyběla pochvala za snahu i provedení. Vše bylo vždy děláno veselou a né moc přísnou formou.
     Některé úkoly šly dobře, jiné o maličko hůř, jako třeba zavazování tkaniček, kdy paní Jaruška s úsměvem dodala, že zřejmě máme všechny boty na suchý zip. A co na to vlastně ten nejhlavnější-budoucí prvňáček? Jak ta to vnímá? Hodně se ji líbila paní učitelka Jaruška, což nás rodiče moc těší. A který úkol byl nejlepší? Chůze po lávce! Hold některé předškolní děti ještě počítání a geometrické tvary asi moc nebaví, ale do školy se těší. Dětem šly úkoly převážně dobře, někomu něco lépe něco pomaleji. Učitelky vždy dokázaly pěkně pochválit a o to víc se budoucím prvňáčkům ve škole líbilo. Našemu určitě ano. Na uspokojivém zvládnutí úkolů mají zajisté velký podíl i učitelky z mateřských škol.
     Ve škole bylo možné zakoupit novou knížku od paní Gazárkové, hlavně za účelem vzpomínky na významný den. Budoucí žákyně si ji sama vybrala a my jsme ji rádi koupili. Doma máme vystavený pamětní list ze zápisu. Ze školy jsme odcházeli spokojeni a plni pěkných dojmů. Na září se moc těšíme a doufáme, že i paní učitelka na nás a hlavně na nové prvňáčky. Děkujeme všem za pěkné uspořádání celého zápisu.

Rodiče Horňáčkovi

Fotografie

admin, 4. 2. 2010, 13:08

Připojeno 0 komentářů.

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

 

Motto školy v návaznosti na environmentální výchovu a sport:
„Komu se nelení, tomu se zelení“

© 2009 - 2012 Základní škola Břidličná, Komenského 360, Břidličná, 793 51; tel.: +420 554286104

web používá Redakční systém pro blog, design by Vaci