Na naší škole i v letošním roce probíhá tandemová výuka, např. v hodinách matematiky. Pokud tuto aktivitu příliš neznáte a nevíte, co si pod tímto pojmem představit, krátce vám ji představíme.
Tandemová výuka, často také nazývána párová výuka, je metodou výuky, při které se dva učitelé podílí na plánování výuky. Výhodou tandemové výuky je, že se žák učí aktivně, nikoliv pasivně, jak by tomu bylo, kdyby jen pozoroval výklad provázejícího učitele. Párová výuka je způsob, jak zvýšit potenciál pro profesní rozvoj, je vhodná do různých vyučovacích předmětů.
Tandemové výuce předchází příprava učitelek. Většinou den dopředu se nachystají úkoly a domluví se podrobnosti hodiny. V den, kdy tandem probíhá, se žáci ve třídě např. rozdělí na 2 skupiny a každá skupina má svoji učitelku, se kterou řeší zadání. V půlce hodiny se skupiny vymění.
Na ukázku z takové vyučovací hodiny matematiky v 9. ročníku se můžete podívat do fotogalerie.

Učitelky matematiky Markéta Barschová a Pavla Kupková.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *